,,Mezivesmírná" :D zpráva, aneb je náš Vesmír TEN jediný?

16. ledna 2011 v 12:02 | Terka |  Zamyšlení
Tak si říkám, jestli je náš obrovský Vesmír, jehož konec ještě ani neznáme opravdu tím jediným vesmírem v ničem, nebo je součástí něčeho obrovského, nějké obří soustavy další stejně velkých a rlzně starých Vesmírů. A stejěn tak přemýšlím i o tom, zda je možné, že až tento vesmír zanikne, tak po nějaké dlouhé době opět vznikne a všechno se bude opakovat znova od začátku.

Je to opět celkem optimstická ale vcelku možná teorie, které bych ráda věřila. A tak přemýšlím nad jednou věcí. Pokud by to opravdu tak bylo, mohli by jsme si o tom vytvořit důkaz. K němu yb jsme však museli dodržet několik podmínek:
  1. Najít konec našeho Vesmíru.
  2. Zjistit, zda jsou kolem něj další vesmíry, nebo, co je za ním a zda se tam dá něco poslat. Zjistit jejich stáří.
  3. Sestavit loď, která by byla schopná letět takovou rychlostí, aby před koncem našeho Vesmíru přelétla do případného druhého vesmíru.
  4. Vypočítat, jak dlouho asi bude trvat, než náš vesmír opět vznikne.
  5. Sestavit důvěryhodnou zprávu s fotografiemi, jmény, atd...
  6. Odeslat loď.
O čem to tady melu? Jakou loď?
Mluvím o něčem, čeho naše civilizace nebude zřejmě nidky schopná, ale pokud by byla, tak by jsme konečně dosáhli nějakého řešení.
1. První cestou k začátku je najít konec našeho Vesmíru. Což je celkem těžké, protože vesmír se ještě stále rozrůstá a už teď je enuvěřitelně obrovský. A najít jeho opravdový konec nám bude trvat ještě opravdu hodně dlouho. Už tady zřejmě můžeme ztratit naději, protože dříve, než ten konec Vesmíru najdeme, tak se tady na naší planetě všichni navzájem povraždíme, nebo přemnožíme.
2. Hm, tak si říkám, že pokud náš Vesmír vznikl z nějakého důvodu za speciálním účelem, mohly by být okolo klidně tisíce dalších Vesmírů. Mluvím zde také o teorii, že v každém z těch Vesmírů je právě jedna planeta, stejná jako ta naše - obydlená. A tak vcelku nezajímavá a malá planeta je ve skutečnosti středem a srdcem celého toho Vesmíru (třeba měli v dávných dobách pravdu a my jsme dneska pořádně blbí).
Dobrá, to byla jen teorie, o tom zase někdy jinkdy. Teď chci říct, že kolem nás mohou být tisíce dalších Vesmírů, jež fungují stejně, jako ten náš. Aby se však měli kam rozpínat, jsou každý jinak starý, tudíž i jinak velký. A jakmile jeden z těchto Vesmírů zanikne, na jeho místo se začnou rozpínat další a také na jeho místě vzniknou nové. Potom zase zaniknou další Vesmíry a dejme tomu, že ten náš se po miliardách let objeví a) na tom samém místě, kde byl (to potrvá dlouho). b) na jiném místě (to tak dlouho nepotrvá).
3. Dejme tomu, že jsme dokázali nemožné a našli jsme vedle nás tisíce dalších Vesmírů, z nichž jich je několik zcela nových a mladých. V tomto případě musíme udělat tu nejsložitější věc.
Musíme totiž tyto Vesmíry zkoumat, musíme zjistit, jak, kdy a kde se vždy objeví nový Vesmír a jaká je pravděpodobnost, že náš Vesmír se objeví na stejném místě, jako je nyní.
V případě, že by jsme došli k závěru a, můžeme si pogratulovat, alespoň částečně. Nyní totiž musíme vytvořit něco, co se vytvořit nedá. Kosmickou loď (asi na principu ohřevného balonku), která by byla nařízená tak, aby přeletěla hranici Vesmírů, proletěla případnou prázdnotou a setrvala v jiných Vesmírech, dokud ten náš znova nevznikne. Ano, mluvím v množném čísle, protože, pokud by náš Vesmír zaniknul a opět se v nějakém malém prostoru pohybovala jen malá molekula, čekající, až zaniknou Vesmíry, jež zaujaly jeho místo, bude to trvat hodně dlouho a onen Vesmír, kam by se loď ukryla by byl náš sousední, takže se rozpínal také na naše místo. Tudíž by loď musela neustále putovat z jednoho Vesmíru do druhého, dokud by opět nevznikl ten náš, kam by se mohla vrátit. Tohle je nemožné.
4. Ano. Aby jsme mohli tu raketu sestavit a nařídit jí, aby se sem vrátila právě včas, musíme vypočítat, jak dlouho budou na našem místě další vesmíry a kdy a kam musí raketa přeletět a kdy se má vrátit sem k nám.
5. Pokud budeme tak geniální(nebudeme), můžeme začít s tou asi nejjednodušší věcí. Sestavit systém v němž by byly uchovány fotografie i se jmény významných osob, historické události a jiné další zprávy. Pokud by náš Vesmír zaniknul a znova vzniknul a vše se opakovalo úplně stejně, jako je to teď, a loď se vrátila ve správném čase, mohli by jednou nějací vysoko postavení prezidenti zjistit, že už minimálně jednou existovali a byli úplně stejní. Navíc by třeba mohli předpovědět jak dopadnou. Třeba, kdyby sem loď přistála během života generála Custera. Asi by se hodně divili, ale kdyby tam Custer našel zprávu o svém slavném konci, určitě by si to rozmyslel. Hm, kompletně by jsme změnili dějiny a už by se nic neopakovalo...
6. No a nakonec musíme tu naší loď ve správný čas poslat do druhého vesmíru.

Tak co? Je to jednoduché jako facka. Otázkou je jenom to, zda něco takového dokážeme a zda budeme mít dostatek surovin na pohon takové lodi. Otázkou je i to, zda v případě, že náš Vesmír už existoval, neměl kdosi stejný nápad, který se podařil uskutečnit a nám sem jednou přiletí kometa(Vesmírná loď) v níž bude kompletní zpráva.
Máme před sebou určitě divoké vyhlídky a tohle je jenom taková moje neuskutečnitelná teorie, která by navíc zabrala až moc času a stála mnoho životů...

T.M.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.